עיסוי מקצועי – למה זה טוב?

טיפול בעיסוי משמש כסיוע בשיפור הבריאות, הקלה על סימפטומים של פתולוגיות שונות ואיזון יציבת הגוף. זה כרוך בתמרון הרקמות הרכות של הגוף, הנעת מפרקים ופרימת רקמת חיבור.
העיסוי נערך במרבית התרבויות, הן המזרחיות והן המערביות, לאורך ההיסטוריה האנושית, והיה אחד הכלים המוקדמים ביותר שאנשים נהגו לנסות להקל על הכאב.

כאשר ישנו כאב או חוסר נוחות בגוף, באופן אינסטינקטיבי אנו מזרימים אנרגיה לאזור באמצעות מגע עדין או לחיצה. העיסוי נועד להפחתת כאב, הפחתת מתח ומניעת מחלות על ידי סירקולצית הדם וניקוז בלוטות הלימפה.
ישנן שיטות טיפול "יבשות" המתבצעות עם ביגוד מלא וישנן שיטות עם שמן או חמאת שיאה. רוב שיטות הטיפול הן מרגיעות ונעימות אך ישנן גם שיטות שמאוד יעילות אך פחות נעימות.

סוגי עיסוי:

עיסוי שוודי

הוא אחת מטכניקות העיסוי הנפוצות ביותר בעולם המערבי. מטרת הטכניקה היא להפחית מתח  ולפרום קשרים בסיביי השריר היוצרים מגבלה ו/או כאב. עיסוי שוודי עשוי לשחרר שרירים תפוסים הנגרמים כתוצאה מפעילויות יומיומיות כמו ישיבה מול המחשב או פעילות גופנית. זה יכול להועיל מאוד לאנשים שקיימים מתח רב בחייהם.

עיסוי רקמות עמוק זהו סוג ספציפי של עיסוי שעובד על שכבות עמוקות יותר של שריר.

  • כאב כרוני –  עיסוי רקמות עמוק מגביר את זרימת הדם בגוף אשר מצמצם את הדלקת. הדלקת היא הגורמת לכאב, כך שהטכניקה עוזרת להקל עליה. זה גם עוזר למתח השרירים המושפעים.
  • לחץ דם – הורדה/העלאה לחץ הדם, העלאת רמות הסרוטונין ושיפור זרימת הדם.
  • רקמת צלקת – כאשר ישנה רקמת צלקת מניתוח או פציעה, עיסוי רקמות עמוק עוזר לרקמה להתפרק ולעיתים למחוק רקמות צלקת בגוף. הגוף משתמש במערכת הלימפה כדי לשפר את הגמישות ואת טווח התנועה באזור הפגוע. 

עיסוי רקמות עמוק מקל על אנשים הסובלים מסטרס כרוני. מתח גורם לכאבי ראש, כתפיים נוקשות ושרירי צוואר הדוקים הגורמים לזרימת דם לא תקינה לאזור.

עיסוי ספורט

עיסוי רפואי הוא סוג של עיסוי הכולל מניפולציה של רקמות רכות והנעת מפרקים לאדם העוסק בפעילות גופנית קבועה. רקמה רכה תומכת באברי הגוף שירים, רקמת חיבור (פאשיה), רקמת שומן, כלי דם ולימפה. עיסוי ספורטיבי נועד לתמוך בתיקון בעיות וחוסר איזון ברקמות רכות הנגרמות כתוצאה מפעילות גופנית חוזרת ומאומצת. עיסוי ספורטיבי לפני האימון ואחריו עשוי לשפר את ביצועי השרירים ולסייע בהתאוששות לאחר אימון.
ניתן לעשות עיסוי ספורטיבי כעיסוי בגוף מלא או בעיסוי המתמקד באזור ספציפי.

טריגר פויינט

טריגר פויינט הם נקודות רגישות בגוף היוצרות תקיעות בתנועה. הטכניקה מתמקדת בלחיצות קצרות, בנקודות ספציפיות בגוף במצב שאינו תקין, קיים חוסר באספקה של חמצן ומזון לשריר. הלחיצה יוצרת הגברת זרימת דם ובהדרגה הכאב פוחת. הטכניקה משפרת את התנועתיות ומקלה על לחץ ברקמת החיבור. ישנן נקודות המקרינות כאב באזור ממוקד ונקודות המקרינות לאזורים אחרים בגוף. מתאימים ביותר לאנשים הסובלים מפציעות וכאבים כרוניים.

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול הטובה ביותר עבור אנשים המחפשים להירגע או להחזיר את רמות האנרגיה הטבעית שלהם. זו גם אפשרות טובה אם לא נוח לך לגעת בכל גופך. ברפלקסולוגיה משתמשים בנקודות לחץ שונות בכפות הרגליים המקרינות על אברים שונים בגוף.
התאוריה הבסיסית העומדת מאחורי הרפלקסולוגיה היא שיש נקודות או "אזורי רפלקס" מסוימים בכפות הרגליים והידיים שקשורים באופן אנרגטי ועצבי לאיברים ולחלקי גוף ספציפיים.
רפלקסולוגיה מתאימה לכל גיל. היא מטיבה כטיפול מונע ואף תורמת להפחתת סימפטומים במחלות שונות כגון: כאבי ראש, בעיות נשימה, דיכאון וחרדה, תסמינים הורמנליים, בעיות עיכול ועוד.

שיאצו

שיאצו פירושו "לחץ אצבע" ביפנית. במהלך עיסוי מסוג זה, משתמשים בטכניקות לחץ חזק ומניפולציה של שרירים. השיטה מתבססת על עקרונות הטיפול הסיני (טווינה) בנקודות ספציפיות בגוף באמצעות מרידאנים.
מרידאנים הם ערוצי אנרגיה אשר מכילים מעל אלף נקודות בגוף האדם המשפיעים על תקינותו.
שיאצו משמש לרוב להפחתת לחץ ולהגנה מפני בעיות בריאות הקשורות במתח. בנוסף, שיאצו מקדם ריפוי במצבים כמו חרדה, דלקת פרקים, כאבי גב, עצירות, כאבי ראש, נדודי שינה, בעיות במחזור החודשי, כאבי צוואר וכתפיים. תסמונת קדם וסתית, קשיים ובעיות סינוסים.

עיסוי רפואי

עיסוי רפואי היא שיטת עיסוי המותאמת לפתולוגיה ספציפית. הטיפול מתרכז בהפחתת לחץ אזורי ותסמינים של פתולוגיות שונות בשרירים, הגידים והמפרקים המושפעים מאותה פתולוגיה כגון פציעות ספורט, פריצות דיסק ובלטים מותניות וצוואריות, היצרות תעלת עמוד השדרה, דלקות, כימותרפיה, סוכרת וכו.
עיסוי רפואי מועיל להגברת הגמישות והגדלת טווח תנועה.
הטיפול מורכב מתשאול רפואי, בדיקות והתאמה אישית של סוג הטיפול בהתאם למטופל עצמו.
לעיתים קרובות ישנה הקלה לאחר הטיפול הראשון אך עיסוי רפואי מצריך סדרת טיפולים כדי שיהיה מועיל לטווח ארוך. 

טווינה

טווינה היא שיטת טיפול מגע מהרפואה הסינית המורכבת ממניפולציות בגוף על ידי לחיצות ותנועות לישה. מטרת הטיפול הוא לסייע לרקמות פגועות באמצעות הזרמת דם ושחרור חסימות אנרגטיות.
הטווינה הובאה מסין ליפן והיוו את הבסיס שעליה פותחה תורת טיפול שיאצו היפני. את עיסוי הטווינה מבצעים בלבוש מלא ללא נעליים למעט במצבים בהם משתמשים במשחות צמחיות.

עיסוי תאילנדי

עיסוי תאילנדי הוא טיפול איטית להגמשת השרירים וזרימת דם. ישנם שאומרים שמקורו ביווגה והוא מתבצע בלבוש מלא למעט נעליים. שיטה זו מאוד מומלצת לאנשים אשר עובדים בישיבה או אנשים פחות גמישים.
בשיטה זו משתמשים גם בלחיצות בתנועות איטיות על נקודות ספציפיות במרידאנים אשר יוצרים בגוף המטופל רפיון ואיזון אנרגטי.
הטיפול עובד על הרחבת טווחי תנועה, זרימת דם ובלוטות לימפה, לחץ נפשי, מקל על כאבי גב, ברכיים וכאבי ראש. 

רייקי

רייקי היא שיטת טיפול אנרגטית יפנית המתבצעת בלבוש מלא עם או בלי מגע על צ'קרות הגוף. התורה מבוססת על אדם כמכלול והיותו חלק מאנרגית היקום. כאשר האנרגיה "תקועה", נוצרות חסימות אנרגטיות היוצרות מתח וחולי. 
ישנם שבעה צ'קרות בגוף: צ'קרת הבסיס ממוקמת בריצפת האגן, צ'קרת המין ממוקמת מתחת לפופיק. מקלעת השמש בסרעפת. צ'קרת הלב בחזה, צ'קרת הגרון, העין השלישית במצח והכתר מעל הראש. הצ'קרות הם מעגלי אנרגיה וניתן להניע אותן באמצעות הזרמת אנרגייה מאדם לאדם, ניתן להגביר את ההנעה באמצעות אבני קוורץ..

עיסוי הריון

עיסוי הריון ניתן לקבל בכל תקופת ההריון אך בשל רגישות תקופת הסמסטר הראשון, מומלץ לקבל טיפול מתחילת סימסטר שני. הטיפול מתבצע לפי נוחות המטופלת. ניתן לטפל כאשר המטופלת יושבת על כסא ונשענת על זרועותיה קדימה, בשכיבה על הצדדים ושכיבה על הגב. מניחים כריות לפי נוחות המטופלת.
בהריון האגן הקדמי מתרחב ויוצר לחץ ורגישות בסקרום הממוקם בבסיס עמוד השדרה ולכן טיפול זה נחוץ להקלה על כאבי הגב, זרימת דם תקינה והרגעת מתח המטופלת. 

8:00-20:00
WhatsApp
אנחנו כאן עבורכם גם בווטסאפ!